Hlavní náplní činnosti finančního výboru je kontrolní činnost na úseku hospodaření obce a jejích příspěvkových organizací.
Hlavní náplní činnosti je kontrola na úseku samosprávy obce, zejména zápisů a usnesení rady a zastupitelstva obce a jejich plnění, kontrola smluv a vnitřních předpisů obce.
Komise spolupracuje s radou obce na úseku investičních a neinvestičních akcí obce. Monitoruje vzhled obce se zaměřením na stavební činnost, stav komunikací a budov v majetku obce.
Komise spolupracuje s radou obce v oblasti věcí bytových, zdravotních a sociálních.
Komise spolupracuje s radou obce na úseku veřejného pořádku v obci, zejména v době konání různých společenských akcí.
Monitoruje vzhled obce, dodržování obecně závazných vyhlášek obce, týkajících se pořádku v obci. Kontroluje, zda nedochází k poškozování nebo neoprávněnému užívání obecního majetku.
Komise spolupracuje s radou obce v oblasti životního prostředí v obci, týkající se zejména veřejné zeleně, vodních toků,odpadového hospodářství, ochrany ovzduší a ochrany živočichů. Monitoruje vzhled obce a její čistotu, stav veřejné zeleně a mobiliáře a jejich udržování. Podává náměty a podněty ke zlepšení životního prostředí v obci.
Komise spolupracuje s radou obce v oblasti kultury a sportu. Zaměřuje se zejména na přípravu a realizaci různorodých kulturních a sportovních akcí, práci mimoškolních aktivit mládeže v oblasti kulturního vzdělávání a sportovního vyžití, spolupracuje se ZŠ a MŠ, sportovními oddíly TJ a spolky a dalšími organizacemi.
Komise spolupracuje s radou obce na úseku školství. Řeší věci školní výchovy i mimoškolní činnosti dětí. Pracuje se zástupci ZŠ, MŠ i dalšími organizacemi, které se zaměřují na účelné využití volného času dětí.
Komise spolupracuje s radou obce. Zajišťuje kulturně společenské akce pořádané obcí, vítání občánků, setkání s jubilanty apod.
Komise spolupracuje s radou obce. Zajišťuje provádění inventarizace majetku obce a majetku organizací zřízených obcí.
pondělí | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
středa | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
pondělí | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00 |
středa | 8:00 - 11:30 | 12:30 - 17:00 |
Žádost o informaci ve smyslu tohoto zákona lze podat ústně nebo písemně.
Písemně na adresu: Komenského 193, 789 69 Postřelmov
Písemnou žádostí je i žádost podaná elektronickou poštou na e-mail: obec@postrelmov.cz
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.
Nemůže-li být žadateli na ústně podanou žádost poskytnuta ústní odpověď ihned, nebo ji žadatel nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Na písemnou žádost odpoví obecní úřad písemně. Lhůty pro odpověď úřadu se řídí příslušnými platnými zákony a předpisy.
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé:
a) komu je určena
b) kdo ji podává (jméno, příjmení, datum narození, u právnických osob název a adresa sídla)
c) co je předmětem žádosti, jaká informace je požadována (nelze ji formulovat pouze obecně).
Pokud žádost o informaci nesplňuje výše uvedené údaje, vyzve obecní úřad žadatele, aby žádost upřesnil. Sdělí žadateli zákonné lhůty a poučí o náležitostech žádostí o informaci. Pokud nebude zákonná lhůta pro doplnění žádosti dodržena, bude rozhodnuto o dmítnutí žádosti.
Obecní úřad poskytne požadovanou informaci v zákonné lhůtě od přijetí žádosti nebo od upřesnění žádosti
a) písemně
b) nahlédnutím do spisu
c) pořízením kopie
d) na paměťových médiích
Nelze-li písemné žádosti o informaci vyhovět a nebyla-li žádost odložena, je vydáno rozhodnutí o zamítnutí žádosti.
Pokud se požadovaná informace nevztahuje k působnosti obecního úřadu, OÚ žádost odloží a do 3 kalendářních dnů od doručení žádosti tuto skutečnost sdělí žadateli.
Proti rozhodnutí lze podat odvolání ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje, podáním u OÚ.
Obec Postřelmov vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
SAZEBNÍK ÚHRAD ZA POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
pro úhradu nákladů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí a podle Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679.
Obec Postřelmov v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, ve spojení s § 17 tohoto zákona, s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, s § 10 odst. 3 a zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí, s článkem 12 odst. 5 Obecného nařízení EU ochraně osobních údajů č. 2016/679 a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní řízení), v platném znění, tento sazebník úhrad za poskytování informací:
čl. I.
Náklady na pořízení kopií
1. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4:
a) jednostranná ................................................................ 2 Kč
b) oboustranná ................................................................ 4 Kč
2. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A3:
a) jednostranná ................................................................ 4 Kč
b) oboustranná ................................................................ 8 Kč
3. Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) jedna stránka 3 Kč
4. Za pořízení skenu či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 při skenování a do velikosti A3 při fotografování včetně úpravy k odeslání …………………..…….5 Kč
5. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou obec/škola/školka za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.
6. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných obcí/školou/školkou se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
čl. II.
Náklady na opatření technických nosičů dat
1. 1 ks CD ................................................................................... 10 Kč
2. 1 ks DVD ................................................................................ 20 Kč
3. Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.
čl. III.
Náklady na odeslání informací žadatel
1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p., případně jiného poskytovatele poštovní služby. Náklady na balné se stanoví paušální částkou 20,- Kč za jednu poštovní zásilku.
2. V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
čl. IV.
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 1 hodinu. Úhrada za hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 240,- Kč, započítává se každých i započatých 30 minut. Úhrada je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců obce, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací, podle schváleného rozpočtu pro rok 2018. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka.
2. Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace.
3. Do vyhledávání se zahrne s ohledem na konkrétnost formulace žádosti pouze vyhledání, ve kterém dokumentu se požadovaná informace nachází (např. v evidenci, spisové službě), vyhledání samotného dokumentu (např. ve spisovně, v počítači), vyhledání požadovaných informací v dokumentu, přenesení informací do sdělení žadateli (výpisem nebo kopírováním v počítači). Omezeně lze zahrnout čas nutný na anonymizaci chráněných údajů. Ostatní činnosti spojené s vyřízením žádosti, včetně právního posouzení, se nezapočítávají. Nezapočte se ani čas kopírování listinných dokumentů, který je již vyjádřen jednotkovou sazbou za kopii.
čl. V.
Ostatní ustanovení
1. Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Do celkové výše 120,- Kč nebude úhrada požadována, pokud žadatel nepodal po dobu jednoho měsíce od podání předchozí žádosti další žádost.
2. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.
3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet obce 1905697329/0800.
4. Tento sazebník se stanoví na účetní období 2018.
5. Sazebník byl schválen usnesením Rady ze dne 23.5.2018.
V Postřelmově, dne 25.5.2018
Jaroslav Nimrichtr
starosta obce
Výroční zpráva 2012 Staženo: 531x | Datum vložení: 14.12.2018
Výroční zpráva 2014 [PDF 60,2 kB] Staženo: 638x | Datum vložení: 06.02.2019
Výroční zpráva 2015 [PDF 50 kB] Staženo: 651x | Datum vložení: 06.02.2019
Výroční zpráva 2016 [PDF 56,3kB] Staženo: 618x | Datum vložení: 06.02.2019
Výroční zpráva 2017 [PDF 51,9 kB] Staženo: 586x | Datum vložení: 06.02.2019
Výroční zpráva 2018 [PDF 397 kB] Staženo: 616x | Datum vložení: 11.02.2019
Výroční zpráva 2019 [PDF 402 kB] Staženo: 526x | Datum vložení: 31.01.2020
Doložení nároku na osvobození či úlevu od místního poplatku za komunální odpad [PDF, 84 kB] Staženo: 729x | Datum vložení: 09.12.2018
Odhlášení k místnímu poplatku ze psů [PDF, 25 kB] Staženo: 626x | Datum vložení: 09.12.2018
OZV 1-2014 příloha č. 1- doložení nároku na osvobození či úlevu od místního poplatku za komunální odpad [DOC, 27 kB] Staženo: 484x | Datum vložení: 09.12.2018
Přihláška k místnímu poplatku ze psů [PDF, 56 kB] Staženo: 670x | Datum vložení: 09.12.2018
VZOR - Návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu [PDF, 104 kB] Staženo: 822x | Datum vložení: 09.12.2018
Žádost (oznámení) - na kácení dřevin rostoucích mimo les [PDF, 55 kB] Staženo: 658x | Datum vložení: 09.12.2018
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.